piątek, 8 lutego 2019

Ekologia

Już po hospitacji, udostępniam Wam więc materiały, które przygotowałam na te zajęcia 😉



Temat: ekologia.
Dlaczego akurat teraz ten temat?
Ano dlatego, że w tym roku nasze przedszkole realizuje innowację pedagogiczną związaną z ekologią.
Także na zajęciach było o tym, co to jest ekologia, segregowaliśmy śmieci, przechodziliśmy zakodowaną eko-trasę. I przede wszystkim - tworzyliśmy eko-stwory.
Jestem dumna mega, bo większość rzeczy moje Żabki zrobiły same - ja byłam potrzebna do ewentualnego zrobienia dziury w pudełku/kubku albo odklejenie taśmy dwustronnej 😂

Czas na materiały:
1. Napisy - zarówno takie "w całości", jak i w postaci chorągiewek. Z tego chorągiewkowego akurat skorzystaliśmy podczas układania rozsypanki literowej 😊




2. Książka małego ekologa - a w niej miejsce na swój autoportret, ilustracje koszy do segregacji śmieci, informacje o oszczędzaniu wody i prądu, miejsce na samodzielną grafikę "Jak chronimy środowisko?", ekologiczny wiersz Jana Kasperkowiaka oraz dyplom małego ekologa.


3. I na koniec - ekologiczne szukanie par. 





materiały można pobrać tutaj




A nasze eko-stwory są super, super!
Nie mogę pokazać Wam wszystkich, bo na większości zdjęć są dzieci, ale kilka stworów ujrzy światło dzienne 😁







O mojej grupie mogłabym mówić godzinami. Ale udało mi się zrobić dwa zdjęcia, które mówią o nas więcej niż 1000 słów. I z nimi Was zostawiam 😀



10 komentarzy:

  1. Uczenie dzieci dobrych nawyków od najmłodszych lat jest bardo ważne! Są naszą przyszłością, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie pobrałam Twoja piękna książkę ekologa:) Serdecznie dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie pobrałam Twoja piękna książkę ekologa:) Serdecznie dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie pobrałam Twoja piękna książkę ekologa:) Serdecznie dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie pobrałam Twoja piękna książkę ekologa:) Serdecznie dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekologia to bardzo fajny temat i przede wszystkim bardzo nam potrzebny, dlatego fajnie, że wpaja się takie pojęcia już najmłodszym. W sieci można znaleźć wiele interesujących informacji o tym, jak dbać o ekologię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze że przedszkola organizują takie zajęcia oraz działania aby uczyć dzieci o ekologii :)
    https://niupak.eu/kategoria-produktu/eko-bio/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wpis! Warto wprowadzać ekologiczne nawyki od najmłodszych lat. Wspólna segregacja śmieci czy wyjaśnienie czym jest, i jak działa kompostownik jest super pomysłem! Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń