czwartek, 27 września 2018

Wędrówki Żabki Matyldy


Dziś o projekcie, który od jutra rusza w mojej żabkowej grupie 😊

Najpierw kilka słów wprowadzenia...
W zeszłym roku moja grupa brała udział w dwóch projektach ogólnopolskich - "Sówka Elka poznaje Polskę" oraz "Chochlikowe bajeczki z przedszkolnej półeczki". Idea obu projektów bardzo mi się spodobała i bardzo chciałam coś podobnego zorganizować sama. Pomysły były różne, ale stanęło na projekcie o nazwie "Nowe przygody Jasia i Małgosi" (bo jak inaczej może się nazywać projekt, którego patronami są Jaś i Małgosia? 😁). Przygotowałam 6 pustych "książek" - jedna książka na grupę. Dyrekcja zakupiła także 12 lalek - 6 dziewczynek i 6 chłopców. Tym samym każda przedszkolna grupa zyskała swojego Jasia i Małgosię. 







Reszta należała już do dzieci i ich rodziców. W każdy piątek kolejne dziecko z grupy zabierało na tydzień do domu lalki oraz książkę. Zadanie polegało na opisaniu wymyślonych lub prawdziwych przygód Jasia i Małgosi.


Powiem Wam, że efekt końcowy przeszedł moje wyobrażenia. Powstało 6 cudownych książek, które będą wspaniałą pamiątką. Jaś i Małgosia wyjechali do Wrocławia, wspięli się na Rysy, zobaczyli Morze Bałtyckie - i to wszystko jest udokumentowane zdjęciami (których niestety nie mogę Wam pokazać. Ale mogę Wam pokazać coś innego).















A teraz o Żabie Matyldzie!




Uznałyśmy, że nasze dzieci i ich rodzice tak rewelacyjnie poradzili sobie z projektem "Nowe przygody Jasia i Małgosi", że szkoda tego nie kontynuować.
Dlatego też w tym roku Żabki będą pisały o Żabce 😁
Założenia są dokładnie takie same jak rok temu - w każdy piątek kolejne dziecko zabiera maskotkę żaby i grupową książkę do domu. Tym razem prosimy rodziców jedynie o rysunek do opowiadania, zależy nam, żeby nie pojawiały się zdjęcia dzieci. Mam nadzieję, że wyjdzie nam równie rewelacyjna książką, bo w planie mam skopiowanie jej (jeszcze nie wiem, czy w formie cyfrowej, czy skseruję) i wręczenie każdemu dziecku podczas uroczystości Pożegnania Przedszkola w czerwcu.


A jeżeli Drogi Czytelniku dobrnąłeś do tego miejsca, mam dla Ciebie jeszcze jedną wiadomość - za chwilę ruszam z ogólnopolskim projektem, podobnym do tych opisanych wyżej. Jeżeli jesteś zainteresowany, zachęcam do obserwowania bloga oraz mojej strony na Facebook'u 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz